PDA

Zobacz pełną wersję : MMA a PMAA - co za różnica ???



Ridee
22-10-2009, 00:40
Witam,

Chciałabym się was zapytać o jedną rzecz.

Zagłębiam się coraz bardziej w temat pazurków (jestem początkująca, ale... kto pyta nie błądzi) i czytuję ostatnio o ich składach itp...

Wyczytałam, że produkty zawierające MMA (metakrylan akrylu) są bardzo szkodliwe dla naszych pazurków i sa zakazane (używają ich tylko marki i firmy "spod ciemnej gwiazdy" najczęściej z Chin i Wietnamu). Zamiest tego należy używać produktów zawierających EMA.

Ale...

Na stronie SF jest widoczny taki skład proszku akrylowego.

Poly ( Ethyl Methacrylate ), Poly ( Methyl Methacrylate ), CI 15850, Dibenzoyl Peroxide

WIęc ja też nie wiem, czy to jest w końcu legalne czy nie i czy jest to ten "zły" MMA

Mam też dzisiaj w swoich łapkach nowe żeli jednej z amerykańskich firm (koleżanka przywiozła mi z USA) i o ile na liquidzie nie ma żadnych takich oznaczników (jest tylko Ethyl Methacrylate ), to na pudrach już jest: Poly ( Ethyl Methacrylate ), Poly ( Methyl Methacrylate ), Dibenzoyl Peroxide , czyli tak samo jak w Sun Flower...

Czy mam przez to rozumieć, że jest w nich ten zły MMA, czy też nie ??? Dzwoniłam nawet do Stanów i Pani powiedziała mi , że to normalny składnik, taki jak we wszystkich innych firmach tak zwany PMMA i jest on nazywany "dobrym MMA" pomaga lepiej wiązać, ale nie jest szkodliwy jak MMA (który jest najbardziej szkodliwy w liquidzie) i jest używany przez praktycznie wszystkie firmy jako składnik pudrów, czy klejów...

HELP http://imgx.wizaz.pl/forum/images/smilies/smile.gif

P.S.
W jednym z linków odnośnie NSI, tam też faktycznie jest :
2. COMPOSITIONAL INFORMATION
Ingredient Name CAS Number Concentration Exposure Limits / Health Hazards
Poly (Ethyl Methacrylate/Methyl Methacrylate) NE OSHA PEL 15 mg/m3
Particulates NOC ACGIH TLV 10 mg/m3
Benzoyl Peroxide 94-36-0 OSHA PEL 5 mg/m3
ACGIH TLV 5 mg/m3