Dziewczyny powiedzcie mi jak to jest, sanepid ma jedne konkretne zasady czy każdy oddział ma swoje (co byłoby wg mnie nielogiczne)?
Dlaczego pytam. Wysłałam podobne zapytania do Elbląga, Gdańska, Olsztyna oraz Warszawy na końcu. I każdy pis odpisał mi niby ogolnie to samo, ale szczegoly się nie zgadzały.
Jedni napisali, ze proszą jedynie (proszą, poniewaz nie mają uprawnien by kazac się w ogole zgłaszac z firmą mobilną) o dokument z wytycznymi specyfikacji pracy, inni natomiast, ze kompletnie ich to nie 'obchodzi' i nie mają nic do dzialanosci mobilnych bo to nowosc i nie ma konkretnych przepisów, inni z kolei ze co kwartał wzywają wlasciciela firmy mobilnej na kontrole z całym osprzętem aby dokonał prezentacji jak przygotowuje miejsce pracy i mogą skontrolować nawet to, jak przebierasz bieliznę do pracy...
A jak zapytałam czy autoklaw też, to każdy milczy... Zaraz, chwilka, czyli sami nie wiedzą ? ? ? !

Czy to nie absurd? nie ma jednoznacznych przepisów?!
Z Warszawy jeszcze nie uzyskałam odpowiedzi, a nie ukrywam, że liczę w tym przypadku na weryfikację innych odpowiedzi.


Dziewczyny, jakie macie doświadczenia na dzień dzisiejszy w tej kwestii? Jak wyglądają kontrole sanepidu wobec mobilnych u Was?

Zastanawia mnie też, jak wygląda sprawa z posiadaniem autoklawu, myjek i innych osprzętów np do sterylizacji narzędzi w miejscu docelowym firmy, tj zazwyczaj w domu wlasciciela. Mozna, nie mozna? tez trzeba oddzielic jakis kawal pomieszczenia tylko na to?
przeciez takich sprzętów nikt ze sobą do klienta nie zabiera, raczej tylko lozko, kufry, aparatury kosmetyczne itp.